8-11 mei

08 mei, 🌞 30°, Kodachrome Bassin State Park, 125 mijl gereden.

Screenshot_20180509-171721
Vanmorgen tegen 10 uur vertrokken en eerst weer naar visitor center gegaan. Er was gisteren gebeld en we moesten El Monte weer terug bellen. Moet zeggen dat dat geen probleem geeft, je hebt ze direct aan de lijn. We kregen een adres in Torrey waar we het nieuwe onderdeel konden laten plaatsen. Gelukkig gingen we toch die kant op. En ik denk, 5 minuten werk. Maar het belangrijkste is dat we weer warm water hebben. Daarna doorgereden en bijna 100 mijl de scenic byway 12 gevolgd. Van Torrey tot Cannonsville. En mooi! Dat is afwisselend: dennenboom bossen, rotsen, vlaktes. Tot op 2900 m hoogte. Zeer de moeite waard. Nu staan we weer in een state park, een wederom heel mooi. Maar weer geen internet…. Morgen nog een wandelingetje hier maken en dan door naar Bryce Canyon, hier vlakbij.

09 mei, 🌞 27°, Ruby’s Inn and campground Bryce Canyon, 24 mijl gereden.

Screenshot_20180509-185115

We hebben vanmorgen eerst een wandeling in het Kodachrome sp gemaakt. Was weer heel apart. We zien toch wel veel nieuwe dingen deze vakantie, vooral omdat we gekozen hebben om state parken te bezoeken. Die zijn toch vaak heel speciaal. Zie de foto’s

Daarna zijn we doorgereden naar Bryce np. Op kleine afstand, zodat we de middag in Bryce kunnen doorbrengen. We hebben de camper op de (gereserveerde) camping gezet, even geluncht en toen de shuttle het park in genomen. Eerst naar het visitor center om daar de film over het park te zien en daarna met de bus tot het eindpunt.  Het is trouwens geen groot park. We zijn langs de rim gewandeld naar een eerder punt. Vandaar een stukje met de bus terug en daar nog een stukje gelopen. Toen hadden we wel een ijsje verdiend, vonden we zelf🍦.  Terug met de bus naar de camping, pilsje en onze dag kan niet meer stuk 👍. Morgen rijden we verder. Via het Dixie Nationaal Forest naar Quail Creek sp.

10 mei, 🌞 27-31°, Quail Creek state park campground, 133 mijl gereden

Screenshot_20180510-191113

Vanmorgen rustig aan gedaan en rond 10 uur vertrokken. Was vannacht frisjes. Dekens wel nodig. We kwamen eerst door Red Canyon. Daar zijn 2 tunnels door de rotsen. Dat herinnerde ik me nog. Aan 1 tunnel wordt nu gewerkt en we moesten er om heen.

20180510_093530Daarna hebben we nog een wandelingetje gemaakt tussen de hoodoos van Red Canyon. Was weer zeer de moeite waard.

20180510_093927

We wilden onze route zoveel mogelijk binnen door doen, dat is het mooiste. We zijn door het Dixie National Forest gereden. Mooi hoor. We waren zelfs op 3200 m hoogte. Daar lag nog wat sneeuw

IMG-20180510-WA0006en we kwamen door een wintersport plaats. In Cedar City paar boodschappen gedaan en doorgereden naar het State Park. We staan weer mooi, kijken uit op water. Niet verkeerd dus. Morgen hebben we geen overnachting gereserveerd. We willen proberen om een plaats te krijgen in Valley of Fire sp; die plaatsen kun je niet reserveren: first come, first serve systeem.

20180510_162401

11 mei, 🌞 30+°, campground in Valley of Fire sp, 114 mijlen gereden

20180512_231358

Weinig over vandaag te vertellen. We zijn redelijk op tijd vertrokken. Rechtstreeks naar Valley of Fire gereden omdat we heel graag op de campground wilden staan. Het was niet zo’n lange rit en we waren er mooi eind van de ochtend. Nog genoeg plaats, dus dat was prettig. Verder echt helemaal niks gedaan, zitten lezen en genieten van de alweer mooie omgeving. En van de diertjes die kwamen schooien. Klein soort eekhoorntjes en zelfs de musjes  hadden snel in de gaten dat we pinda’s zaten te eten. Erg warme dag trouwens. Morgen nog een stukje van het park rijden en dan door naar Willow Beach campground waar we 2 nachten blijven.

3 gedachtes over “8-11 mei

1. Zo, weer helemaal bijgewerkt? En wat zijn het toch prachtige parken. En gezellig hé, zo samen gewandeld door Bryce. Het blijft een sprookje. En Ruby’s Inn is bekend hoor. Zei van de week tegen André, ik wil terug. Nou, gelijk 2 die wel mee wilden. 😊😊😊
    En nu dus op weg naar Quail Creek. Ik wacht weer op het volgende verslag. Lieve groetjes van mij.

2. Tjonge jonge wat hebben jullie het toch slecht 😉 Het ziet er fantastisch uit, als wij oud en pensionada zijn zie ik mezelf jullie blog nog wel terughalen en gaan we jullie reis eens doen denk ik 😘