22-25 april

22 april 🌞 25 – 30° Camping Pioneer Point aan Lake Isabella, 274 mijl gereden

Vanmorgen om half 10 vertrokken naar Lake Isabelle. We hebben het rustig aan gedaan. Onderweg een paar keer gestopt, om te eten en om te tanken. De route was niet echt spectaculair behalve het laatste stuk. Bochtig langs de bergwand. Mooi, af en toe even opzij om de snellere auto’s te laten passeren. Staan op een mooie campground vlakbij het meer. Volgens mij is er nog 1 gast. Heel rustig dus. Morgen staat Silver City Ghost Town Bodfish op het programma.

23 april 🌞 28 ° camping Pioneer Point, ca 15 mijl gereden

Vandaag weer een prima dagje. Na het ontbijt lekker buiten gaan zitten om wat te internetten en koffie te drinken. Rond 12 uur vertrokken naar Silver Ghost City Town in Bodfish. Vroeger (19e eeuw) was deze streek rijk aan goud en dat trok natuurlijk allerlei gelukszoekers. Er zijn uit deze buurt allerlei gebouwen naar Bodfish gebracht om ze te redden. Nu is er een soort museum gemaakt en krijg je een indruk van hoe de gebouwen eruit zagen. Moet zeggen dat het slecht onderhouden is, helaas. Het is ook niet heel groot maar wel grappig om en keer te hebben gezien.

Daarna terug naar de camping en een ander plekje gezocht. Vorig plekje was nogal scheef. Staan nu met uitzicht op Lake Isabella. Morgen gaan we verder naar Joshua Tree.

20180423_150517

24 april, 🌞 27°, Black Rock Campground bij Joshua Tree, 219 mijl gereden

2018-04-24

Vandaag een reisdag. Maar dat is beslist geen straf. We vertrokken rond half 10 en waren rond half 3 op de plaats van bestemming. De reis verliep heel relaxt, mooie rustige wegen. En groot deel ging door woestijn gebied. Dat is geen grote zandvlakte maar droog gebied met groene vegetatie, soort kleine polletjes. Verder veel Joshua bomen. Heel erg mooi. Aangekomen op de camping hebben we eerst maar de watertank gevuld want die was nagenoeg leeg. Gelijk ook maar de grijze (afvalwater) en de zwarte (wc) tanken geleegd. Nu met een pilsje genieten van de mooie omgeving en het heerlijke weer. Morgen gaan we het park door en proberen dan aan het eind van het park op een campground te staan.

20180426_045200

25 april, 🌞🌞 37°, Saddle Mountain rv park in Tonopah, 241 mijl gereden.

eed vertrokken naar Joshua Tree Np. Eerst binnen gegaan bij het visitorcenter. Beetje rondgekeken en daarna het park in gegaan. We vonden het niet heel spectaculair.  Wel mooi maar de bomen die we daar zagen hadden we ook al genoeg gezien onderweg😁. Beetje verwend misschien? We hebben 2 wandelingetjes gemaakt. En dan zie je dat er 3 personen bezig zijn de planten water te geven….. denk dat er jonge aanplant staat, maar is wel raar hoor in de woestijn. We waren het park al vrij snel door en besloten om nog een paar uur door te rijden.

Voor deze nacht hadden we geen reservering gemaakt maar we wilden graag zo ver mogelijk richting Sonoran National Monument. Om half 5 waren we bij de camping die ik op internet had gevonden. Nette camping met zwembad, heerlijk met deze warmte. We hebben nu de airco aan want het is binnen niet uit te houden…buiten is nu lekker maar denk dat slapen warm zal zijn. Morgen is de planning om via Sonoran Desert naar een camping in Picacho Peak SP te gaan.